Pages

Sunday, March 20, 2011

Video Pendeta Bob Old dan Pendeta Danny Allen Membakar AlQuran !

Inilah video aksi Pendeta Bob Old dan Pendeta Danny Allen membakar AlQuran pada Sabtu (11/9/2010).

Kedua pendeta itu menyiram dua buah Al Quran dan sebuah teks Islam lainnya dengan cairan pembakar, lalu menyulutnya dengan api. Mereka membakar kitab suci umat Islam itu menjadi abu.
"Ini adalah buku berisi kebencian, bukan cinta," kata Bob Old sambil memegang Al Qur`an sebelum kemudian membakarnya. NAU'ZUBILLAH.....

"Ini adalah kitab palsu, Nabi Muhammad adalah nabi palsu dan itu merupakan wahyu palsu,".

Apa yang dilakukan keduanya jelas tidak boleh ditiru oleh umat beragama apapun dan dimanapun juga kerana bertentangan dengan perintah agama apapun. Walaupun begitu, kita seharusnya berdoa supaya Allah membuka pintu hati mereka untuk menerima ajaran Islam dan juga mmberi cahaya hidayah kpd mereka.



Kekejaman Israel terhadap agama Islam jelas ditunjukkan melalui sikap mereka yang bertindak membakar Al-Quran yang merupakan kitab Allah yang suci, panduan umat Islam. Apakah tujuan mereka melakukan perbuatan tersebut? Sudah semestinya hati mereka penuh dengan kebencian dan kedengkian terhadap sesuatu yang benar. Sebagai umat Islam, kita haruslah jadikan peristiwa ini sebagai iktibar yakni jangan dibiarkan agama kita dipandang rendah seterusnya, umat kita dipijak-pijak dengan sewenang-wenangnya. Agama Islam haruslah ditegakkan dengan sepenuh hati tidak kira usia dan darjat. Sumbangkanlah sedikit idea dan sokongan dalam mempertahankan agama kita sendiri.

Namun, refleks kpd diri kita, mengapa kita marah bila Al-quran diperlaku sebegitu? Adakah kewajipan kita trhadap Quran dilaksanakan? kita baca dan kita paham tak isi yg terkandung dlm Al-Quran? Mari bersama muhasabah dan segera kembali kepada Al-Quran,, Tipu klau cakap kita tak marah bila Al-Quran dibakar.. tapi adakah kita betul2 jujur dlm melaksanakan kewajipan membaca dn memahami Al-Quran?... Semoga Allah beri petunjuk buat semua.

No comments:

Post a Comment